Hallo, ich bin Alfonso, ein 28-jähriger ecuadorianischer Tutor mit einem soliden Hintergrund in Betriebswirtschaft und einer Spezialisierung in Finanzen. Meine Leidenschaft für das Unterrichten entwickelte sich durch die Teilnahme an universitären Tutorenprogrammen und die ständige akademische Unterstützung in meinem familiären Umfeld, die es mir ermöglicht haben, meine Fähigkeiten, Konzepte auf...
Hallo, ich bin Alfonso, ein 28-jähriger ecuadorianischer Tutor mit einem soliden Hintergrund in Betriebswirtschaft und einer Spezialisierung in Finanzen. Meine Leidenschaft für das Unterrichten entwickelte sich durch die Teilnahme an universitären Tutorenprogrammen und die ständige akademische Unterstützung in meinem familiären Umfeld, die es mir ermöglicht haben, meine Fähigkeiten, Konzepte auf klare und freundliche Weise zu erklären, zu verfeinern. Ich kombiniere interaktive und partizipative Methoden mit einem authentischen Geschmack der ecuadorianischen Kultur und biete Online-Spanischkurse an, die speziell für deutsche Studierende entwickelt wurden. Mein Ziel ist es, Ihnen dabei zu helfen, fließend und sicher in der Sprache zu werden, indem ich jede Unterrichtsstunde dynamisch, persönlich und praktisch gestalte.
Description of my online Spanish lessons
My Spanish lessons will be designed to be communicative, interactive and tailored to the needs of German students, taking advantage of both technology and proven teaching methods.
Teaching methods:
I use a communicative and participatory approach, inspired by my experience as a university tutor. During my tutoring I learned to explain concepts in a natural, clear and friendly way. I will apply student-centered teaching techniques, using hands-on activities, role-plays, and conversational exercises that facilitate understanding and active use of the language.
Content:
The content of my classes will range from basic aspects of grammar and vocabulary to cultural and current topics, always linked to the context of life in Germany. In addition, I will incorporate audiovisual materials and authentic texts so that students become familiar with the actual use of Spanish and can compare linguistic structures with their native language.
Teaching dynamics:
Each session will be structured in three parts:
Introduction and warm-up: Brief activities that activate prior knowledge and set the stage for the class.
Development: Presentation of new content through explanations, practical examples and interactive exercises. Participation will be encouraged through discussions, simulations and work in pairs or small groups.
Closure and feedback: Summary of concepts learned, correction of errors and assignment of activities to consolidate what has been seen in class.
Teaching experience:
Although I do not have formal teaching experience, I have imparted knowledge on a regular basis through tutoring at the university, in which I supported first level students in subjects such as mathematics and accounting. In addition, I have helped my siblings throughout their school studies, which has allowed me to develop skills to explain concepts in a simple and accessible way. These experiences have allowed me to build a profile suitable for teaching, always looking for learning to be dynamic and meaningful.
Mehr anzeigen
Weniger anzeigen